Bliv klar næste ansøgningsrunde af Horizon Europe Søjle II

AU Forskningsstøtteenheden holder fra maj til november syv webinarer for forskere, der vil høre mere om mulighederne i Horizon Europe (HEU) Global Challenges programmer (søjle II). Webinarerne henvender sig både til forskere, der ønsker at styrke chancerne for at stå i spidsen for en konkurrencedygtig ansøgning og til forskere, der på sigt gerne vil være partner i et samarbejdsprojekt. Første webinar er den 5. maj og har fokus på, hvordan man navigerer i de kommende arbejdsprogrammer. Tilmelding senest 3. maj.

Ill: Colourbox

Techs forskere har klaret sig exceptionelt godt i den første tid i Horizon Europe med hele seks koordinator-projekter og 21 partnerprojekter – primært i søjle II, der vedrører globale udfordringer og europæisk industriel konkurrenceevne.

”Det vidner om den kæmpe indsats forskerne på Tech har gjort og om de store muligheder, der er i Horizon Europe for os. Techs fokus på at bidrage til digitale og grønne løsninger i samarbejde med andre parter, passer utrolig godt med Horizon Europe. Vi ved at konkurrencen er skarp og at selv ansøgninger af høj kvalitet får afslag – så jeg betragter de ansøgninger, der ikke har fået støtte i denne runde, som et vigtigt fundament for fremtidige ansøgninger.” siger forskningsprodekan Brian Vinter.

Forskningsstøtteenhedens webinarforløb kan klæde forskerne på til at skærpe deres eget arbejde med disse projekter. I de øvrige webinarer vil deltagerne få indsigt i og kompetencer til at komme videre fra topic til projektidé og finde et stærkt konsortium, specifikke udfordringer i proces- og projektledelse for HEU-samarbejdsprojekter, samt væsentlige problemområder i selve ansøgningsskrivningen. Der er tilmeldingsfrist senest d. 3/5 via dette link.

Webinarerne henvender sig til alle forskere med interesse for samarbejdsprojekter i Horizon Europe og det kan desuden være relevant at deltage for videnskabelige koordinatorer og centeradministratorer samt lokale ledelser som institutledere, forskningsudvalgsmedlemmer, gruppe- og centerledere. Man kan tilmelde sig alle eller dele af det afhængig af interesse.

Det samlede program og links til tilmelding findes her.