Læs nyhedsbrevet på nettet

in English

Sommerhilsen fra dekanen

Kære medarbejdere

Foråret 2020 vil vi sent glemme, og som tiltrådt dekan på et nyetableret fakultet, som vi har skulle skabe en skarp og stærk profil omkring, har det været besynderligt at skulle stå i spidsen for det på afstand. Nu er vil heldigvis tilbage på arbejdspladsen, og vi har igen gang i laboratorierne og forskningen, og det er jeg glad for. Desværre må vi vente lidt endnu med at få jer studerende ind i auditorierne, men der er lys forude.
Vi er kommet flyvende fra start på Tech, og corona har i den grad været medvirkende til, at alt det, der hedder ’plejer’, er vendt på hovedet. I har været ikke mindre end fremragende til at finde løsninger, så I har kunnet fortsætte jeres arbejde på distancen med alt fra hjemmeundervisning i kælderen eller på loftet via Zoom til kreative hjemmearbejdspladser i børneværelset, ved køkkenborde eller fra sofaen. Tak for den store indsats, I alle har vist, på trods af de udfordrende forhold. >>>

Læs også

Navne og bevillinger

Forskningsnyheder

Babyboom hos edderkopper i et varmere Arktis

Miljøkonsekvenser i kølvandet på corona-udbruddet i Italien

Alternativ til antibiotika med i Ph.d. Cup finale

Vi undervurderer eget forbrug af slik og chips

Dronesværme skal sikre infrastruktur i hele Europa

Ny kombucha-virksomhed får støtte fra Future Food & Bioresource Innovation

Hvordan reagerer forbrugerne på bæredygtige emballager?

Ny viden skal bidrage til udvikling af fremtidens modermælkserstatninger

Klimaændring påvirker danske svirrefluers fænologi

Hvad motiverer landmænd til forandring og bedre dyrevelfærd?

Startup vil kickstarte udviklingen af 3D-printede proteser

Kun lille forskel på klimabelastning og kvælstofudvaskning mellem økologisk og konventionel planteavl

Kan sukkerreducerede produkter være lige så søde?

Dårlig hårdag? Fortvivl ikke – det skyldes matematik

Fokus på at integrere bæredygtighed i AU’s civilingeniøruddannelser

Reduceret forurening fra vejtrafik under coronakrisen giver færre for tidlige dødsfald og sygedage i Danmark

Om nyhedsbrevet

Tech Medarbejdernyt sendes obligatorisk til alle ansatte og ph.d.-studerende ved Faculty of Technical Sciences via en mailliste, som opdateres ca. tre gange om året.

Hvis du ønsker at modtage nyhedsbrevet, men ikke er på maillisten, kan du selv tilmelde dig via hjemmesiden. Samme sted kan du også tilmelde dig den engelske udgave af nyhedsbrevet - og tip gerne dine internationale kolleger om det. Du er også velkommen til at tilmelde dig nyhedsbrevet for Natural Sciences.

For tilmelding se: Nyhedsbreve til medarbejdere ved Natural Sciences og Technical Sciences

Hvis det er en fejl, at du er tilmeldt nyhedsbrevet, kan du framelde dig via linket i bunden af denne mail.

Redaktion

Send meget gerne materiale, kommentarer, information om arrangementer og forslag til nyheder til Christina Troelsen cts@au.dk

Klik her for at afmelde dig nyhedsbrevet