Hilsen til Tech-medarbejdere fra dekan Eskild Holm Nielsen

Den særlige situation, som vi står i, har stillet krav til en meget hurtig omstilling fra jer alle for at imødegå en række udfordringer, som vi ikke kunne være forberedt på. Der skal lyde en stor tak til jer for at udvise velvilje, tålmodighed og gåpåmod i denne ret kaotiske tid.

Dekan Eskild Holm Nielsen sender en hilsen til alle medarbejdere ved Tech.

Kære medarbejdere ved Tech

På trods af at universitetet er lukket fysisk ned, har I vist, at med kreativitet, samarbejde (på afstand) og stort engagement, er det i meget stor grad lykkes at holde uddannelser, forskning og administrative funktioner i gang hjemmefra.

Jeg selv, og hele fakultetsledelsen på Tech, er imponeret over, hvor hurtigt undervisningen er kommet op at stå på de digitale platforme og hvordan der bliver taget hånd om de studerende for at sikre, at uddannelserne kan fortsætte så godt som muligt. Det er vores klare indtryk, at vi er godt på vej i dette nye, ukendte terræn takket været både studerende og underviseres store indsats for at få undervisningen til at fungere.

På samme måde er vi også meget taknemmelige for den store indsats, der ydes fra vores administrative medarbejdere, som udviser stor fleksibilitet og hjælpsomhed i understøttelsen af vores hjemmearbejdspladser, understøttelsen af virtuelle platforme og i forhold til at sikre en fortsat drift, selvom vi ikke kan være til stede fysisk på vores lokaliteter.

Det er vigtigt for mig, at sende jer alle denne anerkendelse og ros i en turbulent tid. Jeres indsats har været prisværdig, og jeg håber, at I fortsætter dette arbejde. På den måde er jeg sikker på, at Tech nok skal komme godt ud på den anden side til en ny hverdag efter ”corona-karantænen”.

Vi er på ledelsesplan i tæt, daglig dialog, og vi arbejder på højtryk med at sikre, at tingene kan køre så normalt som muligt. Vi glæder os til dette er ovre, og vi kan vende tilbage til normalen. Indtil da vil jeg bede jer alle om at holde ud og blive ved med at yde den store indsats, vi oplever. Jeg ved, det er svært, og at det er hårdt, og jeg sætter umådelig stor pris på den store kreativitet og indsats, I alle viser i denne tid.

Mange af jer har spørgsmål og udfordringer, der skal løses. Jeg vil derfor opfordre medarbejdere til at tage fat i nærmeste leder for at få løst problemet.

Til slut vil vi bede jer tænke på vores udenlandske kollegaer og medstuderende, som kan sidde isoleret her i Danmark - måske uden familier og nære venner. Send dem en e-mail eller giv dem et opkald og hør, om alt er vel. Måske har de brug for et godt råd, hjælp eller bare at mærke, at de ikke er glemt. Det samme gælder for de af vores kolleger og studerende, der er strandet i udlandet.

Mange hilsner

Eskild Holm Nielsen