Årsdagen for nedlukningen markeres for Nat og Techs studerende på Facebook

I forbindelse med årsdagen for den første Corona-nedlukning d. 11. marts, hyldes studerende på NAT og TECH for deres tålmodighed og fleksibilitet. Som belønning for deres udholdenhed kan de studerende deltage i en konkurrence om at vinde 2.000 kr. ved at opsummere deres Corona-studieliv gennem digte, sange, billeder, video eller andre kreative indslag.

Prodekanerne for uddannelse, Kristine Kilså (NAT) og Finn Borchsenius (TECH), klik for større version.
Prodekanerne for uddannelse, Kristine Kilså (NAT) og Finn Borchsenius (TECH) sender en hilsen til de studerende (Screenshot Facebook)
Opslaget til konkurrencen for de studerende, klik for større version.
Opslaget til konkurrencen for de studerende (Screenshot Facebook)

Prodekanerne for uddannelse Kristine Kilså (NAT) og Finn Borchsenius (TECH) står bag konkurrencen, som netop er skudt i gang på Facebooksiden for studerende på NAT og TECH, Nat-Tech – Aarhus Universitet.

”Vi håber, at vi med foråret kan se en gradvis oplukning i forhold til Corona. Der er lys for enden af tunnelen og Zoom kommer ikke til at vare for evigt,” indleder Finn Borchsenius, der jo desværre ikke kan love de studerende noget konkret endnu på genåbningsfronten.

Kristine Kilså beskriver konkurrencen således:

”Tak for jeres enorme indsats og tålmodighed. Vi har som påskønnelse igangsat en konkurrence, hvor du kan vinde 2.000 kr. til dit studieliv. For at deltage i konkurrencen skal du fortælle om dit Corona-studieliv på en kreativ måde."

Vinderen udvælges d. 26. marts.

Se videoen og opslaget på Nat-Tech - Aarhus Universitet her.

Studiemiljøet på AU har trange kår under Corona

AU’s studiemiljøundersøgelse, der netop er blevet offentliggjort, viser at de studerendes studieglæde har lidt et knæk efter et hårdt år i Coronaens tegn. Konkurrencen retter ikke op på det, men prodekanerne håber at kunne sprede lidt anerkendelse og glæde via den.

Læs mere om studiemiljøundersøgelsen.