Endnu et kvalitetsstempel til Techs kvalitetsledelsessystem

Techs kvalitetsledelsessystem på rådgivningsområdet, som sikrer dokumentation, transparens og armslængde til interessenter og rekvirenter, bliver hvert år set efter i sømmene af en ekstern auditor. Den årlige audit er netop afsluttet med få og positive bemærkninger.

I en tid, hvor Techs forskningsbaserede rådgivning synes at være i vælten som aldrig før, er det godt at få bekræftet, at rådgivningen står på et solidt fundament med et omfattende og velfungerende kvalitetsledelsessystem. En ekstern auditor fra det akkrediterede certificeringsorgan FORCE Certification har netop afsluttet det årlige gennemsyn af systemet ud fra stikprøver på en række institutter:

”Techs kvalitetsledelsessystem fungerer, og det gør det også, når vi fra tid til anden er i vælten, som vi fx ser det lige nu med sagen om bundtrawlingsrapporten. I den sag sikrede systemet, at der var fagfællebedømmelse samt kvalitetssikring fra centerenheden, før rapporten blev publiceret,” siger Ole Hertel, der er Techs prodekan for myndighedsbetjening og erhvervssamarbejde. Han fortsætter:

”Den nyligt gennemførte eksterne audit er en bekræftelse på, at vi har et velfungerende kvalitetsledelsessystem og på, at medarbejderne har taget systemet til sig og arbejder systematisk med at sikre kvaliteten i vores forskningsbaserede rådgivning og i de øvrige rapporter, der udkommer fra Tech.”

Den eksterne auditor fremhæver i rapporten bl.a. medarbejdernes gode kendskab til relevante kvalitetsledelsesprocesser i forhold til den enkelte opgaveløsning og kravet om, at alle erfarne medarbejdere skal have gennemført myndighedsbetjeningskursus senest 2027 som positivt.