Institut for Husdyrvidenskab får nyt navn

Institut for Husdyrvidenskab skifter navn til Institut for Husdyr- og Veterinærvidenskab. Det sker for at matche de forandringer, den nye dyrlægeuddannelse bringer med sig.

Luftfoto: Jørgen Weber

Både arbejdsområder og fagligt fokus kommer til at rykke sig for en del af instituttets medarbejdere, når Institut for Husdyrvidenskab fremover skal komplementere et aktivt forsknings- og vidensmiljø inden for husdyrsvidenskaben med den nye dyrlægeuddannelse på AU Viborg.  Det tager instituttet nu konsekvensen af med en netop vedtaget navneændring til Institut for Husdyr- og Veterinærvidenskab med akronymet ANIVET.

”Vi har med beslutningen om etablering af dyrlægeuddannelsen ved AU Viborg – Forskningscenter Foulum startet en ny epoke, og derfor er det helt oplagt at manifestere dette i vores institutnavn, så det understreger de nye aktiviteter, som vi planlægger. Jeg håber, at vi alle bliver glade for navnet, og at selve implementeringen kommer til at gå gelinde”, siger Charlotte Lauridsen, institutleder på instituttet.

Navneændringen blev drøftet af det lokale LSU-udvalg onsdag og endeligt godkendt på AU's bestyrelsesmøde i går. Nu går et større arbejde i gang med at implementere det nye navn og akronym i f.eks. mailadresser og på web. Det nye navn forventes at være implementeret omkring 1. september, men du er velkommen til at bruge det allerede fra i dag.