Nyt netværk for nye og kommende forskerforældre

Er du på vej på barsel, er du netop vendt retur, eller har du allerede i nogen tid navigeret i en hverdag med forskerkarriere og små børn? Så er det nye netværk for nye og kommende forskerforældre måske noget for dig.

Foto: Colourbox

Hvordan får man sagt godt farvel til sit forskningsprojekt, når terminen nærmer sig? Hvordan kommer man bedst tilbage til arbejdet efter barsel? Og hvad kan man egentlig lave med sine mindre børn i en by som Aarhus? Det er alt sammen spørgsmål, du kan blive klogere på med det nye netværk for forskerforældre, som Faculty of Natural Sciences har taget initiativ til.

Netværket mødes en gang om måneden i et uformelt rum, hvor forskere (inklusive ph.d.-studerende) kan dele erfaringer om livet som kommende eller nybagte forældre på Aarhus Universitet.

”På Tech er vi meget glade for at være blevet en del af Nats initiativ for forældre i forskning. Vi håber, at netværket kan blive en god mulighed for især vores yngre kolleger til at få sparring i forhold til at være ung forsker og forælder på samme tid, siger  Michelle H. Williams, Techs prodekan for talentudvikling og internationalisering. Hun fortsætter:

”Det nye netværk giver rum til at dele erfaringer om det at gå på barsel med forskerkolleger på tværs af vores to fakulteter eller måske få gode idéer til en god tilbagevenden efter endt barsel. Mange er naturligt bekymrede for deres projekt og deres karriere, og vi håber på, at netværket kan hjælpe de unge på dette vigtige tidspunkt af deres liv.”

Netværket har ingen fast dagsorden, men vil løbende sætte fokus på emner, der optager deltagerne – med god plads til erfaringsudveksling og diskussion. Netværket mødes den sidste mandag hver måned på universitetet, og børn og partnere er meget velkomne.

Kunne du tænke dig at deltage i netværket? Kontakt Birgitte So-Young Ahn og få en plads på mailinglisten. Du kan også læse mere her.

Næste netværksarrangement finder sted den 30. september.