Nyt om rekruttering: Kampagnekoncept på vej og et velbesøgt landsskue

Den tværgående taskforce, der hen over foråret har arbejdet med rekrutteringsindsatsen på AU Viborg, har afleveret deres arbejde til AU's nye eksterne bureau Envision. Bureauet forventes at have et forslag til et endeligt kampagnekoncept klart til september. Samtidig er der gang i rekrutteringstiltagene andre steder i organisationen.

I det tidlige forår blev der nedsat en taskforce med repræsentanter fra fagmiljøerne på FOOD, AGRO og ANIVET, fakultetet og de studerende med det formål at give input den kampagne, der i løbet af efteråret skal tiltrække studerende til de tre nye uddannelser på AU Viborg. Nu er gruppens arbejde afleveret til det eksterne bureau Envision, som hen over sommeren og det tidlige efterår skal udvikle og producere indhold til det færdige kampagnekoncept. Planen er, at rekrutteringskampagnen for AU Viborg skal skydes i gang i oktober, når mange andre uddannelser holder pause med annonceringen, som typisk intensiveres frem mod ansøgningsfristerne på kvote 2 og kvote 1.

Kampagnekonceptet kommer samtidig til at danne ramme for den studenterrettede kommunikation, fakultetet og institutterne selv arbejder med fortløbende, og skal på den måde være med til at skabe en rød tråd og genkendelighed i fortællingen om AU Viborg over for potentielle studerende på flere fronter.

Et velbesøgt landsskue med mange gode snakke

En delegation fra Dyrevidenskab var fra den 29. juni til 1. juli at finde på Landsskuet i Herning med en stand for at udbrede kendskabet til både AU Viborg og de kommende uddannelser. De interesserede landsskuedeltagere kunne bl.a. deltage i en konkurrence, smage muffins med melorme og høre om de nye uddannelser på AU Viborg. Standen var en stor succes med mange besøg fra både potentielle studerende og andre aldersgrupper.

Vil du også fortælle om AU Viborgs nye uddannelser til et arrangement? Kontakt Lene Josiasen, der er AU Viborgs uddannelsesrådgiver, for at få sparring og høre om udlån af rekrutterings- og standmaterialer.