Se de nye uddannelsesudvalg og studieledere for AU Viborg

De nye uddannelsesudvalg for Dyrevidenskab, Plante- og fødevarevidenskab og Veterinærmedicin på AU Viborg er nu nedsat. Samtidig er der udpeget studieledere for de tre nye uddannelser.

Uddannelsesudvalgene på Tech har til opgave at sikre den fagnære kvalitetssikring og udvikling af undervisningen og uddannelserne på fakultetet. I de enkelte udvalg, der også har til opgave at rådgive institutleder og studieleder, sidder både studerende og undervisere. Nu er underviserrepræsentanterne til uddannelsesudvalgene for de nye uddannelser på AU Viborg udpeget, se dem nedenfor.

Uddannelsesudvalg for Plante- og fødevarevidenskab

• Margrethe Therkildsen
  • Hanne Lakkenborg
  • Bo Vangsø Iversen (Uddannelsesansvarlig for Plante- og fødevarevidenskab)
  • Mette Vestergård Madsen
  • Jim Rasmussen

Uddannelsesudvalg for Veterinærmedicin og Dyrevidenskab

• Ricarda Margarete Engberg (Uddannelsesansvarlig for Veterinærmedicin)
  • Mogens Agerbo Krogh
  • Tine Rousing (Uddannelsesansvarlig for Dyrevidenskab)
  • Maria Eskildsen

Uddannelsesudvalget for Agrobiologi fortsætter sit arbejde. Her er Bernd Wollenweber fortsat studieleder og uddannelsesansvarlig.

Du kan læse mere om uddannelsesudvalgenes arbejde her.

Nye studieledere udpeget

I samme ombæring har dekanen udpeget to nye studieledere for de tre nye uddannelser efter indstilling fra studienævnet. Studielederne får det daglige ansvar for den praktiske tilrettelæggelse og udvikling af uddannelserne inden for hvert deres område, og får sæde i Tech Uddannelsesforum, som går på tværs af fakultetet. De nye studieledere er:

• Margrethe Therkildsen, studieleder for Plante-og Fødevarevidenskab og Molekylær Ernæring og Fødevareteknologi
  • Tine Rousing, studieleder for Dyrevidenskab og Veterinærmedicin

Du kan læse mere om studieledernes arbejde her.